Taksówka i transport osobowy ogółem

Dodane: 09-09-2016 15:20
Taksówka i transport osobowy ogółem Transport w nowym mieście jest skomplikowany, a gdy mamy ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Należy mieć numer na transport osobowy warszawa i zapisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Czym jest car-sharing

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Taxi i przepisy

Za taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi być odpowiednio skalibrowany, aby odpowiadał tym normom, a źle skalibrowane taksometry, lub te złego typu są nielegalne.

Dodatkowo każdy taksówkarz musi posiadać ważną licencję, którą zdobywa się poprzez zdanie państwowego egzaminu. Nie można zostać profesjonalnym taksówkarzem bez tego egzaminu. Wykonywanie tego zawodu wiąże się również z ryzykiem zawodowym: choroby kręgosłupa, wypadki itp. Dlatego taksówkarze powinni mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, gwarantujące im pomoc specjalistów w razie potrzeby.


Wymagania prawne - taxi

To, że taksówkarz rozlicza się z klientami za pomocą taksometru, wie chyba każdy. To takie małe urządzenie, które wg. polskiego prawa musi posiadać każda legalnie działająca taksówka. Taksówkarz musi go uruchamiać za każdym razem, gdy wykonuje kurs z punktu A do punktu B. Jest to dość uczciwy sposób rozliczania za przebytą trasę, ponieważ wiemy za co płacimy i skąd to się wzięło.

Ponadto każdy taksówkarz musi być licencjonowanym taksówkarzem, również zgodnie z obowiązującym prawem. Trzeba zdać egzamin taksówkarski, który obejmuje wiele aspektów prawnych oraz tych typowo praktycznych z umiejętności płynnej i bezpiecznej jazdy. Dodatkowo wśród kandydatów na taksówkarzy sprawdzana jest znajomość miasta po w którym starają się o licencję taksówkarza.



© 2019 http://prekursor.sosnowiec.pl/