Na temat pomp hydraulicznych

Dodane: 25-09-2016 11:26
Na temat pomp hydraulicznych pompy hydrauliczne regeneracja

Części i serwis

Maszyny budowlane, tak samo jak wszystkie inne urządzenia mechaniczne wymagają odpowiedniego serwisowania, odpowiedniego traktowania i od czasu do czasu remontowania. Szczególną cechą tych maszyn jest ich przeznaczenie. Mają zadanie nie tylko bardzo odpowiedzialne, biorą udział w budowaniu. Mają też zadanie bardzo trudne, ponieważ pracują z niezwykle trudnym materiałem, który może prowadzić do uszkodzeń tychże urządzeń. Pośród maszyn budowlanych, bardzo popularne są urządzenia Caterpillar. Warto wiedzieć, że jest to wiodąca firma na rynku maszyn budowlanych, dlatego też niezwykle ważne jest to, żeby odpowiednio te urządzenia, te maszyny serwisować. W razie uszkodzenia czy usterki trzeba koniecznie wykorzystywać części do maszyn Caterpillar, ponieważ są to części najbardziej kompatybilne i najbardziej pasujące i tylko takie sprawdzą się w użytkowaniu tych maszyn. Należy pamiętać, że zastosowanie innych części może poskutkować mniejszą sprawnością urządzenia, a nie o to przecież chodzi, żeby urządzenie miało mniejszą sprawność, tylko o to, żeby jego sprawność była właśnie większa.


Do czego służą sprężarki?

Z czym może się kojarzyć coś takiego jak sprężarka powietrza?

Bez wątpienia pierwszą myślą będą urządzenia używane w warsztatach. Czyli duży, solidny pojemnik ze stali na sprężone powietrze i połączony z nim silnik z kompresorem. Takie maszyny czy narzędzia mają bardzo szerokie zastosowanie - od pompowania opon samochodowych po malowanie natryskowe i napędzanie kluczy udarowych. Czyli takich fajnych kluczy wydających dość charakterystyczny dźwięk a służących do np. odkręcania kół.

Jednak sprężarki to nie tylko urządzenia warsztatowe - to również elementy układów hamulcowych samochodów ciężarowych. Co ciekawe to właśnie pneumatyczne a nie hydrauliczne układy hamulcowe są stosowane w ciężarówkach. Tak więc każdy TIR czy też ciężarówka ma na swoim pokładzie sprężarkę/kompresor i zasobnik sprężonego powietrza. Dlatego przy hamowaniu słuchać z ich strony takie "psssyyt".


Podwozie

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka



© 2019 http://prekursor.sosnowiec.pl/